Jatkossa yksi maailman suosituimmista IT-palvelunhallintajärjestelmistä tunnetaan siis nimellä Jira Service Management.

Atlassian Cloudissa muutos näkyy jo,  Server & Data Center ympäristöissä taas tulevien versiopäivitysten myötä. Muutos koskee kaikkia Cloud-tarjoaman tasoja: Free, Standard, Premium ja Enterprise.

Mitä uutta Jira Service Management tarjoaa?

Pelkästä nimenmuutoksesta ei suinkaan ole kyse, sillä Jira Service Management pitää sisällään paitsi tietysti kaikki ne toiminnallisuudet, jotka löytyivät jo Jira Service Deskistä, mutta lisäksi paljon uutta.

Jira Service Managementin uusia ominaisuuksia:

  • Kehittynyt häiriö- ja tapahtumien hallinta Opsgenien avulla
    Cloud ympäristössä Jira Service Management pitää sisällään tehokkaat häiriöiden hallintaominaisuudet. Hälytykset, ilmoitukset ym. hoituvat nyt keskitetysti, jolloin oikeat henkilöt saavat tiedon oikeaan aikaan.
  • Muutoksen hallinta vastaamaan DevOpsin tarpeisiin
    Jira Service Management automatisoi ja yhdistää ohjelmistokehityksen, palveluhallinnan ja ylläpidon (DevOps) prosesseja tehokkaaksi kokonaisuudeksi. Tarjoaa myös laajat integraatiomahdollisuudet jatkuvan integraation ja julkaisemisen työkaluihin (CI/CD-työkalut).
  • Paranneltu käyttöliittymä
    Uudelleen suunnitellut ja entistä selkeämmät tehtävänäkymät agentti -käyttäjille, jonka lisäksi on mahdollista tehdä helposti massamuutoksia useille tehtäville yhdellä kertaa. Jira Service Manager tukee myös koneoppimista, joka mahdollistaa esim. samankaltaisten tehtävien automaattisen jaottelun.

Lähiaikoina Jira Service Management tulee saamaan myös muita uusia ominaisuuksia. Lisäominaisuuksien mahdollistajana toimivat Atlassianin tämän vuoden aikana tekemät yrityskaupat, jonka myötä se on saanut tuotereppuunsa mukaan mm. Insight – Asset Management ja Halp lisäosat. Näin ollen Cloud puolelle tulee uusina ominaisuuksina entistä parempi yrityksen käyttöomaisuuden hallinta (asset management) ja tikettien luontimahdollisuus esim. Slackin ja Teamsin kautta.

Ota yhteyttä

Avainsanat:
Atlassian, Jira, jira service management

Blogi