Autoverkkokauppa.fi

Palvelumuotoilu 

Verkkokauppa 

Uudet liiketoimintamallit

Asiakaslähtöinen palvelu alkukonseptoinnista tekniseen toteutukseen

“ He ovat olleet mukana tässä ihan alkukonseptoinnista lähtien. Olemme tehneet yhteistyötä siis jo useampia vuosia”

Autoverkkokauppa.fi on Suomen ensimmäinen autoliike, josta auton voi oikeasti ostaa verkosta. Kaikki autokauppaan liittyvät toimenpiteet hoituvat kätevästi verkon välityksellä. Yhdessä Ambientian kanssa verkkokauppaa on kehitetty aina alkukonseptoinnista lähtien. Ambientia on ollut apuna sekä konseptin rakentamisessa että kaikissa teknisissä ratkaisuissa.

 

Kaikki autokauppaan liittyvät toimenpiteet hoituvat kätevästi verkon välityksellä.

Laptop
Autoverkkokauppa.fin yksittäisen automallin näkymä

Prosessi

Ambientia mukana kehityksessä alusta alkaen

Autoverkkokauppa.fi:n verkkopalvelussa pystyt hoitamaan niin vaihtoautosi hinnoittelun, hakemaan tarvitsemasi rahoituksen ja vakuutuksen kuin varustelemaan uuden autosi.

– Kaikki tarvittava hoituu siellä. Jos asiakas haluaa, niin auto toimitetaan myös kotiin asti, kertoo Autoverkkokauppa.fi:n eCommerce Manager Juha Lehiö.

– He ovat olleet mukana tässä ihan alkukonseptoinnista lähtien. Olemme tehneet yhteistyötä siis jo useampia vuosia, Lehiö summaa.

– Viimeisin isompi ponnistus oli tämän vuoden alussa, kun siirryimme Magenton verkkokaupasta tällaiseen mikropalveluarkkitehtuuriin. Se on meille hyvä ratkaisu, koska vaadimme verkkokaupalta tietynlaista räätälöitävyyttä. Mikropalvelut olivat siihen paras ratkaisu, Lehiö jatkaa.

 

Paremmat mahdollisuudet nopeaan kehitykseen

Autoverkkokauppa.fi:n konsepti on ollut alalla verraten rohkea ja innovaatinen veto. Ambientia on auttanut verkkokaupan konseptin rakentamisessa sekä kaikissa niissä teknisissä ratkaisuissa, mitä verkkokauppa on vaatinut.

– Arvostamme todella paljon sitä, että Ambientia on tuonut omia näkemyksiään rohkeasti esiin ja auttanut meitä ymmärtämään, mitä esimerkiksi muilla verkkokaupan toimialoilla on tehty, Lehiö kiittelee.

– Uuden verkkokauppa-alustan ansiosta meillä on nyt paljon paremmat mahdollisuudet kehitykseen ja kehityksen nopeuteen. Samalla meillä on myös markkinoinnin suhteen joustavat mahdollisuudet tehdä erilaisia kampanjoita nopeammin kuin aikaisemmin, Lehiö summaa.

“Kaikki tarvittava hoituu siellä. Jos asiakas haluaa, niin auto toimitetaan myös kotiin asti.”

Juha Lehiö,

eCommerce Manager,

Autoverkkokauppa.fi

autoverkkokauppa-Lehio_Ambientia-600x337

Paremmat mahdollisuudet nopeaan kehitykseen

Autoverkkokauppa.fi:n konsepti on ollut alalla verraten rohkea ja innovaatinen veto. Ambientia on auttanut verkkokaupan konseptin rakentamisessa sekä kaikissa niissä teknisissä ratkaisuissa, mitä verkkokauppa on vaatinut.

– Arvostamme todella paljon sitä, että Ambientia on tuonut omia näkemyksiään rohkeasti esiin ja auttanut meitä ymmärtämään, mitä esimerkiksi muilla verkkokaupan toimialoilla on tehty, Lehiö kiittelee.

– Uuden verkkokauppa-alustan ansiosta meillä on nyt paljon paremmat mahdollisuudet kehitykseen ja kehityksen nopeuteen. Samalla meillä on myös markkinoinnin suhteen joustavat mahdollisuudet tehdä erilaisia kampanjoita nopeammin kuin aikaisemmin, Lehiö summaa.

Laptop
autoverkkokauppa4

Haluaisitko lukea lisää palvelumuotoilusta?

Palvelumuotoilu on ​ihmiskeskeistä ja osallistavaa suunnittelua, jonka tavoitteena on parantaa nykyistä liiketoimintaa tai luoda täysin uusia innovaatioita.​ 

Lue lisää

Aiheeseen liittyvää

Millainen on palvelumuotoilijan päivä?

Monesti saan kyselyjä siitä, mitä oikeasti teen työkseni. Tässä kylmää dataa vastapainoksi fraasille ”käyttäjäystävällisiä palveluita”.

Blogi 17.5.2018
Lue lisää