Kekäle on Joensuussa syntynyt, merkkivaatteisiin erikoistunut vaateketju, joka tunnetaan erityisesti kivijalkamyymälöistään. Kekäleellä oli jo ennestään olemassa Magento 1 -alustan päälle rakennettu verkkokauppa, jonka toiminnallisuuksiin ja nopeuteen ei oltu aivan tyytyväisiä. Myös verkkokaupan ulkoasu kaipasi päivittämistä Kekäleen uudistetun brändi-ilmeen mukaiseksi.
"Asiakkaana on tärkeää, että palvelutoimittajan kanssa pystyy tekemään yhteistyötä luottamuksella. Koen Ambientian seisovan samassa veneessä, viemässä asioita yhdessä eteenpäin."
Eetu Karppanen, eCommerce Manager, Kekäle
Tavoitteena entistä toimivampi verkkokauppa
Verkkokaupan uudeksi alustaksi valittiin Magento 2.0. Päätöksen tueksi toteutettiin proof-of-concept -lähtö jossa varmistettiin, että tietojärjestelmät saadaan keskustelemaan Magenton ja mm. myymäläjärjestelmän Tekson kanssa.
Tavoitteena oli myös:
- kaupan nopeuttaminen ja suorituskyvyn parantaminen
- sisäisten prosessien tehostaminen
- mobiiliostamisen helpottaminen
- ulkoasun päivittäminen brändin mukaiseksi

Verkkokaupan kehittäminen jatkuu
Aluksi julkaistiin verkkokaupan beta-versio (ns. soft launch), joka mahdollisti aidon käyttäjädatan keräämisen jatkokehittämisen tueksi. Kehittäminen jatkuu edelleen tavoitteena mm. konversion parantaminen, keskiostoksen nostaminen ja henkilökohtaisen palvelukokemuksen kehittäminen.
Jo nyt verkkokaupan myynti ja tilausmäärät ovat kasvaneet ja sisäiset prosessit tehostuneet merkittävästi.
"Tekeminen Ambientian kanssa on ollut läpinäkyvää ja sujuvaa.
Verkkokauppaprojekti oli Magento 2:sta johtuen odotettua takkuisempi. Iloksemme olemme kuitenkin saaneet nähdä, että jo kuuden kuukauden jälkeen julkaisusta liiketoiminnan tärkeät mittarit osoittavat vihreälle (konversioprosentin kasvu, tilausmäärät, luonnollinen hakukoneliikenne ja erityisesti liikevaihto). Myös tuotteistusprosessi ja asiakasviestintä ovat tehostuneet merkittävästi.
Jos kaipaat ammattitaitoista teknistä kumppania, jonka kanssa dialogia voidaan oikeasti käydä, voin vilpittömästi suositella Ambientiaa"
Eetu Karppanen, eCommerce Manager, Kekäle
Tilaa sisältömme
Haluatko sisältömme sähköpostiisi? Meillä on tarjolla muun muassa tietoa palvelunhallinnasta ja asiakaskokemuksen kehittämisestä
Lisää aiheeseen liittyvää

Broman Group – digihälystä yhtenäiseen digikulttuuriin
Broman Groupin tavoitteena oli päästä eroon Whatsapp-ryhmistä, Excel-listoista ja sähköpostiketjuista. Loimme tehokkaat digiprosessit.

Digital Workforce – wikikulttuuria rakentamassa
Yhtiön nopea ja kansainvälinen kasvu on tuonut mukanaan haasteita tietämyksenhallinnassa; mistä löytyy ajantasainen tieto, kuka sitä tuottaa ja miten sitä hallitaan?