Palvelumuotoilu

Liiketoiminnan asiakaskeskeinen kehitys on hyvää riskienhallintaa

Palvelumuotoilulla parempaa liiketoimintaa ja  uusia innovaatioita.​

Autamme varmistamaan organisaatiosi kilpailukyvyn ja palveluiden toimivuuden käyttäjän, taloudellisen kannattavuuden ja teknologian näkökulmista.

Muotoilemme ratkaisuja tarpeen mukaan tähän päivään tai pitkälle tulevaisuuteen, aina valmiina toteuttamaan. 

 

 

 

 


"Ambientialla palvelumuotoilijat, data-analyytikot ja tekniset kehittäjät työskentelevät yhtenä tiiminä.

Näin varmistamme, että palveluiden tekninen toteutettavuus huomioidaan jo niiden muotoiluvaiheessa – ja yhtä lailla tekniset kehittäjät keskittyvät ratkomaan asiakaskokemuksen ja tehokkuuden kannalta olennaisimpia haasteita."

 

Kalle Simola, Director, Advisory & Design

kalle_transparent

 

01 Uudet palvelumallit

Autamme organisaatioita kehittämään ja ylläpitämään kilpailukykyään muuttuvassa maailmassa. Yhdessä hahmotamme mahdollisuudet ja kehityskohdat, joiden pohjalta voidaan suunnitella palveluiden ja tuotteiden kehittämistä käytännössä. 

Future Creation – Uudet palvelumallit

Organisaatiolle, joka haluaa ylläpitää kilpailukykyään muuttuvassa liiketoimintaympäristössä tunnistamalla uusia palvelumalleja.

Asiakkuuden hoitomalli

Organisaatiolle, joka haluaa tarkastella ja kehittää asiakaskokemustaan hyödyntäen kaikkien kanavien vahvuuksia kokonaisuutena.

Tuloksena dokumentoitu asiakaskokemuksen kehityssuunnitelma.

01 Uuden palvelun suunnittelu

Kun tiedät, mitä organisaatiosi ja asiakkaasi tarvitsevat, on vuorossa digitaalisen palvelun konseptointi ja suunnitteleminen.  

Palvelun konseptointi

Organisaatiolle, joka on tunnistanut tarpeen digitaaliselle palvelulle ja haluaa jäsentyneen käsityksen sen ominaisuuksista sekä toteuttamisesta ja käyttöönotosta.

Palvelun prototyypin luominen ja testaaminen

Organisaatiolle, joka haluaa ripeällä aikataululla rakentaa ja testata palvelua sekä konkreettisen ehdotuksen palvelun MVP-toteutuksesta.

Palvelun UX & UI -suunnittelu

Organisaatiolle, jolla on tarve palvelun käyttöliittymän, visuaalisen ilmeen ja komponenttikirjaston rakentamiselle sekä mahdollisesti näiden validoinnille loppukäyttäjien kanssa.

01 Palvelun kehittäminen

Palveluita voidaan ja tulisi kehittää jatkuvasti, jotta ne tuottavat muuttuvassa maailmassa arvoa sekä käyttäjilleen että organisaatiolle. Lähtökohta voi olla yhdessä kehittämämme palvelu tai joku muu olemassa oleva palvelu, jota halutaan parantaa. 

Palvelun saavutettavuuden ja käyttäjäkokemuksen auditointi

Organisaatiolle, joka haluaa nopeita parannusehdotuksia olemassa olevaan palveluun arvioimalla sen käyttäjäkokemusta ja/tai saavutettavuutta.

Palvelun saavutettavuuden kehittäminen

Organisaatioille, joiden tulee huomioida palvelussaan  kaikkien käyttäjäryhmien esteetön käyttökokemus.

Palvelun jatkuva datavetoinen kehittäminen

Organisaatiolle, joka haluaa parantaa dataan pohjautuen verkkopalveluiden käyttökokemusta ja konversioita. Kehittämistä voidaan tehdä joko pistemäisenä harjoituksena tai jatkuvana prosessina.  

Saavutettavuus on asiakaskokemuksen peruspilari

Saavutettavuus varmistaa hyvin asiakaskokemuksen ja siksi kaikkien organisaatioiden kannattaa panostaa siihen. Mutta mitä saavutettavuus on käytännössä?

Blogi 15.11.2021
Lue lisää

Asiakkaitamme

Ulkoministeriön matkassa

Sivustouudistuksella selkeämpi kokonaisuus ja helpompi käytettävyys sekä matkailijalle että viranomaiselle.

Case
Lue lisää

Palvelumuotoilun asiantuntijamme

Kalle Simola

Kalle Simola

Director, Advisory & Design

+358 50 413 4524

Ota yhteyttä