Keitä me olemme?

E-commerce-liiketoiminnan tehtävien parissa työskentelee noin 45 henkilöä Suomessa ja Virossa. Joukkoon mahtuu niin kehittäjiä, projektipäälliköitä kuin growth hackereitakin. Työskentelemme läheisessä yhteistyössä Ambientian muiden liiketoimintojen sekä myyntitiimin kanssa. Yhteishenkeä pidetään yllä kuukausittaisilla kokoontumisilla.

Mitä me teemme?

E-commerce-yksikön rooli Ambientiassa on sähköisen liiketoiminnan ratkaisujen tekninen toteutus sekä lisäarvopalveluiden tuottaminen. Käytännössä siis mahdollistamme asiakkaille myynnin verkossa ja autamme kasvattamaan sen kannattavuutta. Liiketoimintalähtöisten ratkaisujen suunnittelussa on tärkeää hyvä yhteistyö design-tiimin kanssa.

Teknologiavalintoja tehdään asiakkaan liiketoiminnan tarpeiden mukaan. Pyrimme aina löytämään parhaiten soveltuvan teknisen ratkaisun. Ambientialla on pitkä historia Magento-kumppanina ja monet toteutukset perustuvatkin valmiiseen verkkokauppa-alustaan ja sen ominaisuuksiin. Alustatoimituksiin sisältyy usein myös liitettyjä SaaS-palveluita ja erilaisia integraatioita. Joskus paras ratkaisu löytyy yhdistelemällä sopivasti alustaratkaisua, mikropalveluita ja SaaS-palveluita.

Osassa projekteista käytössä on mikropalveluita, jotka on toteutettu pääasiassa PHP-frameworkeilla tai Node.js:llä. Tietokantoina toimivat muun muassa MySQL, Elasticsearch ja MongoDB. Mikropalveluita ajetaan konteissa oman OpenShiftin päällä tai julkisessa pilvessä. API:t ovat usein tärkeässä roolissa. Käyttöliittymiä on toteutettu muun muassa Node.js:n template engineillä ja Vue.js:llä.

Tuotamme myös lisäarvopalveluita, joiden tavoitteena on tukea asiakkaidemme verkkoliiketoiminnan jatkuvia kehittämistarpeita sekä fasilitoida asetettujen kasvutavoitteiden saavuttamista.

Mikä on parasta omassa työssämme?

Ambientialla on rento meininki ja hyvä ilmapiiri! Työnkuva on monipuolinen ja siihen pystyy vaikuttamaan oman kiinnostuksen mukaan. Tarjolla on myös mahdollisuuksia kehittyä ammatillisesti työskentelyn ohessa. Koulutusta järjestetään tarpeen ja toiveiden mukaan ja myös sertifikaatteja suoritetaan. Etätyöskentely on täysin normaali käytäntö ja työnantajana Ambientia on muutenkin joustava. Ambientialla on tarjolla paljon yhteisöllistä toimintaa ja mukavia tapahtumia järjestetään usein.

Kiinnostuitko?

Jätä meille avoin hakemus, niin katsotaan kohtaavatko tarpeemme. Tutustumme jokaiseen hakemukseen ja olemme yhteydessä, mikäli sinulle sopiva rooli avautuu!

Liitä hakemuksesi ja CV:si mieluiten yhtenä liitteenä pdf-muodossa. Lisääthän hakemukseesi palkkatoiveesi, mahdolliset referenssit sekä ennen kaikkea kiteytyksen siitä, millaista lisäarvoa sinä voisit omalla osaamisellasi tuoda meille. Halutessasi voimme hyödyntää myös LinkedIn-profiiliasi, mikäli se on kattava ja ajan tasalla.

Haluatko tietää lisää?

Voit käydä kuuntelemassa ambientialaisten omia kokemuksia arjesta ja tutustu ihmeessä myös blogeihimme ja asiakastöihimme. Kuulumisiamme voit seurata myös sosiaalisen median kanavissamme: LinkedInFacebookTwitter ja Instagram.