Oletko luontainen ratkaisujen etsijä? Innostutko asiakkaiden asettamista haasteista ja haluat löytää parhaat mahdolliset ratkaisut yritysten liiketoiminnan tueksi?

Etsimme nyt Agile Enterprise Solutions -tiimiimme uutta kollegaa Helsinkiin tai Hämeenlinnaan digitalisoimaan asiakkaidemme liiketoimintaa. Olemme saavuttaneet upeita tuloksia jo mm. VeikkauksenFinnairin ja RTK:n kanssa. Yksi tiimin asiantuntijoista on Helsingin toimipisteellämme työskentelevä Solutions Expert Arto Kovalainen. Lue, miksi Arto on viihtynyt meillä!

Minkälainen paikka on auki?

Autamme asiakkaitamme tehostamaan muun muassa kommunikoinnin-, projektin- sekä tehtävienhallinnan prosesseja Atlassianin tuotteiden avulla. Käytännössä tämä tarkoittaa esimerkiksi sosiaalisen intranetin rakentamista Confluencella tai Jiran valjastamista vastaamaan IT-palveluhallinnan, service deskin tai vaikka yksittäisen tiimin tehtävienhallinnan tarpeisiin. Työskentelemme paljon asiakasrajapinnassa ja asiakkaamme edustavat lähes kaikkia toimialoja aina laivanrakennuksesta digitaaliseen markkinointiin ja mobiililaitteiden testauksesta mobiilipelien kehitykseen. Asiakkaan puolella yhteyshenkilönä voi olla esimerkiksi viestintäjohtaja, tietohallintopäällikkö tai asiakaspalvelujohtaja, joten tarvitset hyviä vuorovaikutustaitoja ja sosiaalista pelisilmää.

Millainen tiimi on?

Tiimimme on tiivis noin 17 henkilön porukka. Olemme jakautuneet pienempiin 5-6 hengen ryhmiin, joiden vastuulla on nimetyt asiakkuudet ja projektit.  Lisäksi työskentelemme jatkuvasti läheisessä yhteistyössä Ambientian muiden liiketoimintayksiköiden sekä erityisesti myyntitiimin kanssa. Tiimimme kokoontuu säännöllisesti tiedon jakamisen ja toisilta oppimisen merkeissä. Henki on rento ja työkaverit ovat motivoituneita ja auttavat toisiaan. Huumorikin kukkii.

Miten työskentelette?

Työnkuvaani kuuluu workshoppien- ja koulutusten pitämistä, projektinhallintaa, demoamista, asiakaskommunikaatiota, järjestelmien konfiguroimista asiakkaiden tarpeisiin sekä myyjien avustamista tarjousten tekemisessä. Vapaa-ajalla minut löytää futiskentän laidalta, rock-konsertista tai maistelemasta laatuoluita.

Mikä on parasta omassa työssäsi?

Pääsee näkemään läheltä todella monenlaisia asiakkaita ja työskentelemään heidän kanssaan läheisessä yhteistyössä vaihtelevissa projekteissa. Yksikään työpäivä ei ole todellakaan samanlainen! Työkaverit ovat mahtavia ja tiimissä on kovaa osaamista.

Millaista osaajaa kaipaamme?

Tärkeää on halu ja kyky oppia koko ajan uutta. Pitää olla ratkaisulähtöinen ja hyvä kuuntelemaan asiakasta ja näkemään kokonaisuuksia. Monet asiakkaat puhuvat englantia, joten suomen ohella englannin osaamista tarvitaan. Teknis-kaupallinen koulutus ja kokemus antaa hyvät valmiudet. Minulla esimerkiksi on kaupallinen koulutus, mutta työurallani olen pääsääntöisesti toiminut IT:n parissa. Ketterien menetelmien, ITIL:in, projektinhallinnan ja IT-palvelunhallinnan tuntemus on eduksi tehtävään haettaessa, kuten myös kokemus Atlassian-tuotteista käyttäjän-tai pääkäyttäjännäkökulmasta.

Miksi Ambientia?

Päädyin itse Ambientialle seurattuani yritystä useamman vuoden asiakkaan silmin. Huomasin, että Ambientialla on hyvä meininki ja pidin Atlassianin tuotteista. Kun sopiva paikka sitten avautui innostuin hakemaan ja sain mahdollisuuden siirtyä toiselle puolelle pöytää. Omasta työstä saa muokata oman näköisensä ja pystyy vaikuttamaan asioihin. Ambientian monipuolisuus antaa monia mahdollisuuksia. Organisaatiomme on hyvin avoin ja on helppoa osallistua esim. sisäisten prosessien kehittämiseen. Kahden lapsen isänä arvostan sitä, että työ ja perhe-elämä on helppo sovittaa yhteen ja vaikkapa etätöiden tekemiseen ei tarvitse erikseen kysyä lupaa – suoritus ratkaisee.

Kiinnostuitko?

Hae meille ja Artolle työkaveriksi viimeistään 5.8. täyttämällä oheinen lomake huolellisesti. Liitä hakemuksesi ja CV:si mieluiten yhtenä liitteenä pdf-muodossa. Halutessasi voimme hyödyntää LinkedIn-profiiliasi, mikäli profiilisi on kattava ja ajan tasalla. Lisääthän hakemukseesi mahdolliset referenssit sekä selkeät perustelut sille, miksi juuri sinä olisit oikea valinta tehtävään ja porukkaamme. Käsittelemme hakemuksia saapumisjärjestyksessä ja olemme kaikkiin hakijoihin yhteydessä viimeistään elokuussa hakuajan päättymisen jälkeen. Toivomme, että pääsisit aloittamaan elo- tai syyskuussa.

Haluatko tietää lisää?

Tutustu blogeihimme ja asiakascaseihimme saadaksesi hieman lisää kuvaa miestä. Kuulumisiamme voit seurata myös Facebookissa, Twitterissä ja Instagramissa.

Vai kiinnostaisiko sittenkin hieman teknisempi rooli? Haemme samaan tiimiin myös Application Lifecycle Management -asiantuntijaa, jonka tehtävänkuva on painottunut enempi koodin ja koko ohjelmistokehitysprosessin kanssa tekemisissä olemiseen kuin liiketoiminnan prosessien automatisointiin.