Sovellusasian­tuntijoita

“Tule työkaverikseni rakentamaan tulevaisuuden palveluita tiimiin, jossa autamme asiakkaitamme tehostamaan heidän liiketoimintaprosessejaan.”

Sovellusasiantuntijoita

Agile Enterprise Solutions-tiimimme etsii uusia osaajia digitalisoimaan asiakkaidemme liiketoimintaa. Olemme saavuttaneet upeita tuloksia jo mm. Veikkauksen, Finnairin, Mehiläisen ja yhtenä tuoreimpana Avaus Marketing Innovationsin kanssa. Yksi tiimin asiantuntijoista on Helsingin toimipisteellämme työskentelevä Solutions Expert Arto Kovalainen, jolle nyt haemme uusia työkavereita. Annetaan Arton kertoa tehtävästä enemmän!

Minkälainen paikka on auki?

Autamme asiakkaitamme tehostamaan muun muassa kommunikoinnin-, projektin- sekä tehtävienhallinnan prosesseja Atlassianin tuotteiden avulla. Käytännössä tämä tarkoittaa esimerkiksi sosiaalisen intranetin rakentamista Confluencella tai JIRAn valjastamista vastaamaan IT-palveluhallinnan, service deskin tai vaikka yksittäisen tiimin tehtävienhallinnan tarpeisiin. Työskentelemme paljon asiakasrajapinnassa ja asiakkaamme edustavat lähes kaikkia toimialoja aina laivanrakennuksesta digitaaliseen markkinointiin. Asiakkaan puolella yhteyshenkilönä voi olla esimerkiksi viestintäjohtaja, tietohallintopäällikkö tai asiakaspalvelujohtaja, joten tarvitset hyviä vuorovaikutustaitoja ja sosiaalista pelisilmää.

Millainen tiimi on?

Tiimimme on tiivis alle 15 henkilön ryhmä. Olemme jakautuneet pienempiin 3-4 hengen ryhmiin, joiden vastuulla on nimetyt asiakkuudet ja projektit. Lisäksi työskentelemme jatkuvasti läheisessä yhteistyössä Ambientian muiden liiketoimintayksiköiden sekä erityisesti myyntitiimin kanssa. Tiimimme kokoontuu säännöllisesti tiedon jakamisen ja toisilta oppimisen merkeissä. Henki on rento ja työkaverit ovat motivoituneita ja auttavat toisiaan. Huumorikin kukkii.

Miten työskentelette?

Työnkuvaani kuuluu workshoppien- ja koulutusten pitämistä, projektinhallintaa, demoamista, asiakaskommunikaatiota, järjestelmien konfiguroimista asiakkaiden tarpeisiin sekä myyjien avustamista tarjousten tekemisessä.

Vapaa-ajalla minut löytää futiskentän laidalta, rock-konsertista tai maistelemasta laatuoluita.

Mikä on parasta omassa työssäsi?

Pääsee näkemään läheltä todella monenlaisia asiakkaita ja työskentelemään heidän kanssaan läheisessä yhteistyössä vaihtelevissa projekteissa. Yksikään työpäivä ei ole todellakaan samanlainen! Työkaverit ovat mahtavia ja tiimissä on kovaa osaamista.

Minkälainen osaaja joukkueeseen parhaiten sopisi?

Tärkeää on halu ja kyky oppia koko ajan uutta. Pitää olla ratkaisulähtöinen ja hyvä kuuntelemaan asiakasta ja näkemään kokonaisuuksia. Monet asiakkaat puhuvat englantia, joten suomen ohella englannin osaamista tarvitaan. Teknis-kaupallinen koulutus ja kokemus antaa hyvät valmiudet. Minulla esimerkiksi on kaupallinen koulutus, mutta työurallani olen pääsääntöisesti toiminut IT:n parissa.

Ketterien menetelmien, ITIL:in, projektinhallinnan ja IT-palvelunhallinnan tuntemus on eduksi tehtävään haettaessa, kuten myös kokemus Atlassian-tuotteista käyttäjän-tai pääkäyttäjännäkökulmasta. Mikäli olet kiinnostunut Atlassian DevOps roolista, tarvitset tietokanta- ja palvelinosaamista.

Miksi Ambientia?

Päädyin itse Ambientialle seurattuani yritystä useamman vuoden asiakkaan silmin. Huomasin, että Ambientialla on hyvä meininki ja pidin Atlassianin tuotteista. Kun sopiva paikka sitten avautui viime vuoden puolella, innostun hakemaan ja sain mahdollisuuden siirtyä toiselle puolelle pöytää.

Omasta työstä saa muokata oman näköisensä ja pystyy vaikuttamaan asioihin. Ambientian monipuolisuus antaa monia mahdollisuuksia. Ambientian organisaatio on hyvin avoin ja on helppoa osallistua esim. sisäisten prosessien kehittämiseen.

Kahden lapsen isänä arvostan sitä, että työ ja perhe-elämä on helppo sovittaa yhteen ja vaikkapa etätöiden tekemiseen ei tarvitse erikseen kysyä lupaa – suoritus ratkaisee.

Kiinnostuitko?

Hae Ambientialle ja Artolle työkaveriksi! Työ on mahdollista aloittaa sopimuksen mukaan esimerkiksi elokuussa. Toivottu työskentelypaikkakunta on Helsinki, mutta työ onnistuu myös Hämeenlinnasta käsin, mikäli olet valmis matkustamaan ajoittain pääkaupunkiseudulle.

Lähetä hakemus

Hae tehtävään viimeistään 25.5. täyttämällä oheinen lomake huolellisesti. Liitä hakemuksesi ja CV:si yhtenä liitteenä pdf-muodossa. Lisääthän hakemukseesi palkkatoiveesi, mahdolliset referenssit sekä ennen kaikkea kiteytyksen siitä, mitä osaat ja mikä on unelmiesi rooli Ambientialla. Voimme myös halutessasi hyödyntää LinkedIn-profiiliasi, mikäli profiilisi on kattava ja ajan tasalla. Käsittelemme hakemuksia saapumisjärjestyksessä ja etenemme sopivien hakijoiden kanssa turhia aikailematta – kannattaa siis tarttua toimeen jo ennen hakuajan päättymistä!

ambientia

Työpaikat

Mitä haluaisit saavuttaa seuraavaksi?

Great Place to Work

Huippuporukassa on helppo onnistua. Olisitko sinä tuleva ambientialainen? Tällä hetkellä haemme joukkoomme seuraavia osaajia:

Avoin hakemus: verkkokaupat

Avoin hakemus: sovelluskehitys

Käyttöliittymäsuunnittelija

Verkkokauppakehittäjä

Sovelluskehittäjiä

Service Desk -konsultti