Mitä Bid Management meillä käytännössä tarkoittaa?

Ambientian kehittämät ratkaisut auttavat asiakkaitamme toteuttamaan digitaalista murrosta. Olemme siis digitaalisen kaupankäynnin, myynnin, markkinoinnin ja asiakaspalvelun näkemyksellinen uudistaja, joka auttaa yrityksiä parantamaan asiakashankintaa ja -uskollisuutta sekä optimoimaan näihin liittyviä prosesseja, tietojärjestelmiä ja palveluita. Toteuttamamme ratkaisut asiakkaillemme ovat mm. sähköisen asioinnin palveluita, verkkokauppa-alustoja ja viestinnällisiä ratkaisuja.

Asiantuntemukseemme luottavat keskeiset julkishallinnon toimijat, sekä esimerkiksi KELA, Puolustusvoimat ja Helsingin yliopisto. Bid Managerin roolissa työskentelet tiiviisti myynnin ja Public-liiketoimintamme muiden asiantuntijoiden kanssa tarjousprosessin presales-vaiheesta siihen asti, kun tarjouskilpailu on voitettu ja projektin toteutus alkaa! Meillä pääset työskentelemään aidosti merkityksellisten projektien parissa hienossa tiimissä kovien ammattilaisten kanssa.

Bid Managerin tehtäviin kuuluvat muun muassa:

  • Asiakasvaatimusten määrittely ja itsenäinen tarjouksen sisällön työstäminen
  • Työmäärän ja hinnoittelun arviointi yhdessä tiimin kanssa
  • Osallistut tarjousten katselmointiin ja omalta osaltasi varmistat, että katselmointi tapahtuu
  • Osallistut tarvittaessa sopimusneuvotteluihin ja varmistat, että voitetun projektin eteenpäin saattaminen sitä hoitaville asiantuntijoille sujuu joutuisasti
  • Keräät tarjousprosessin aikana syntyvää dataa hyödynnettäväksi ja siitä opittavaksi jatkossa

Mitä toivomme sinulta? 

  • Kykyä organisoida toisinaan monimutkaistenkin tarjousprosessien läpivientiä ja valmius työstää tarjousmateriaalia myös itsenäisesti
  • Näkemystä tämän päivän ja tulevaisuuden teknologioista: tekniset asiantuntijamme auttavat yksityiskohtien kanssa, mutta toivomme, että näkökulmasi tarjousprosessiin lähtee teknologiavalintojen sopivuudesta ja käyttökohteiden tuntemuksesta
  • Analyyttinen ja tarkka ote työhösi
  • Erinomaiset projektinhallinta- ja yhteistyötaidot, olet tiimipelaaja
  • Suomen kielen taito

Technical Bid Managerin palkka asettuu kokemuksestasi riippuen n. 4.000 – 5.000 €/kk välille, mutta on luonnollisesti neuvoteltavissa.

Millaista työskentely Ambientialla on? 

Meillä Ambientialla tiimit toimivat itseohjautuvasti ja ketterien periaatteiden mukaan jatkuvasti tekemistään kehittäen. Emme siis tyydy siihen, mikä on toiminut pitkään, vaan kehitämme jatkuvasti toimintaamme. Meidän kulttuuria kuvastaa extreme-urheilijan rohkeus ja kilpaurheilijan tehokkuus, mutta samalla myös lapsen leikkimielinen uteliaisuus uusia asioita kohtaan.

Pääset ottamaan ohjat omasta työstäsi tarkoittaen sitä, että meillä työtä voit tehdä mistä vain ja milloin vain. Meillä on toimipisteet Helsingissä, Hämeenlinnassa, Tampereella, Turussa, Joensuussa ja Tallinnassa, ja elokuussa avaamme pienen toimipisteen myös Kuopioon. Olemme työskennelleet paikkariippumattomasti jo ennen korona-aikaa, joten meille ei ole merkitystä sillä, millä paikkakunnalla istut. Lähtökohtana tietysti on, että työt tulee tehtyä ja asiakas on tyytyväinen. Tiedostamme, että elämässä on paljon muutakin kuin työ ja siksi haluamme antaa vapaa-ajalle myös rutkasti tilaa esimerkiksi työsuhde-etujemme muodossa.

Kilpailukykyisen palkan sekä osaavien ja huumorintajuisten kollegoiden lisäksi työsuhde-etuihimme kuuluu:

  • Täysi lounasetu palkan päälle
  • Liikunta- ja kulttuurietu kahdesti vuodessa
  • Kattavat työterveyspalvelut
  • Vapaa-ajan tapaturmavakuutus
  • Sairaan lapsen kotihoito
  • Ilmainen lakimiespalvelu myös henkilökohtaisiin tarpeisiin
  • Mahdollisuus työsuhdepyörään
  • Lajikokeiluja

Joukostamme löytyy mm. roller derbyilijöitätähtikuvaajiapolkujuoksijoitalautapelaajia, motoristeja ja huh, monia monia muita – onhan meitä jo yli 200. Tapanamme on ollut tutustuttaa kollegoja omiin harrastuksiin lajikokeilujen merkeissä. Siitä voit lukea lisää blogistamme. Tutustu ihmeessä myös asiakastöihimme sekä sosiaalisen median kanaviimme:

Näin prosessi etenee:

  • Täytä lomake sivun oikeassa laidassa.
  • Haku tähän tehtävään päättyy 30.7.2021 ja aloituspäivästä voimme sopia joustavasti.
  • Ensimmäisessä vaiheessa tutustumme puolin ja toisin Zoomin tai Teamsin välityksellä – rekrytoijamme Anni ja tiiminvetäjä Laura osallistuvat tähän vaiheeseen.
  • Lopuksi vielä Public-liiketoimintamme vetäjä Sami juttelee kanssasi.
  • Haastattelusta etenemme valintaan – emme turhia sen suhteen aikaile.
  • Käymme hakemuksia läpi jo hakuaikana, joten laitathan omasi tulemaan meille mahdollisimman pian!
  • Mikäli kaipaat lisätietoja tehtävästä, olethan yhteydessä rekrytoijaamme Anniin (puh. 040 502 8167).