Uusia liiketoimintamalleja luomassa
Digitaalisuus mahdollistaa uuden luomista olemassa olevan liiketoiminnan rinnalle tai nykyisen muuttamista sen avulla. Muutosta varten tarvitaan tietoa, näkemyksiä sekä halu tehdä yhdessä.
Autamme etsimään ja analysoimaan oikean tiedon, saamaan oikeat sidosryhmät mukaan suunnitteluun, tuomaan oikeat menetelmät suunnittelutyöhön, näkemään mahdollisuuksia hieman pidemmälle sekä arvioimaan teknologisia valintoja ja liiketoiminnallisia mahdollisuuksia.
Aloitamme prosessin johdon kanssa tehtävällä digitaalisella roadmapilla tai pitkän tähtäimen suunnitelmalla sekä tutustumalla olemassa olevaan dataan, tietoon ja tutkimuksiin.
Asiakkaidemme kokemuksia
Uusia autoja maahantuova Bassadone Automotive Nordic avasi Autoverkkokauppa.fi-palvelun, jossa asiakasta palvellaan ympäri vuorokauden ja muun muassa uusi Lotus löytää omistajansa aika- ja paikkariippumattomasti.
Sähkönjakelu- ja energia-alan edelläkävijälle, Elenialle suunniteltiin ja toteutettiin järjestelmä, joka hyödyntää ja analysoi dataa sähköverkon kunnonhallinnan kehittämiseksi ja tasalaatuisen toiminnan varmistamiseksi. Tiedot laitteista, havainnoista ja vikaantumisista sijaitsevat erillisissä järjestelmissä, ja kokonaiskuvan saaminen oli ollut työlästä.
Kekäle on Joensuusta lähtenyt merkkivaatteisiin erikoistunut vaateketju, joka tunnetaan ennen kaikkea kivijalkamyymälöistään. Miten Kekäleen kaupankäynti saatiin toimimaan myös verkossa?
Miksi ennakointi on johtamisen tärkein väline? Katso webinaaritallenne keväältä 2020
Tulevaisuuden ymmärtäminen vaatii tuekseen jatkuvaa tiedon keräämistä, sen jäsentämistä ja ymmärryksen luomista koko organisaation kanssa. Kun prosessiin pystytään osallistamaan myös asiakkaat ja muut tärkeät sidosryhmät, voidaan jo puhua oikeasta arvoketjuihin vaikuttamisesta.
Webinaarissa keskustelemme:
- Miten ennakointi on tärkeä osa johtamista?
- Pitääkö muutoksissa keskittyä kauas tulevaisuuteen vai sittenkin tähän päivään?
Näin voimme muun muassa auttaa:
Ota yhteyttä
Blogi: Uusien liiketoimintamallien luominen
Suomalaisyrityksien hyödyntämättömät tulevaisuuden mahdollisuudet
Tulevaisuuden ymmärtäminen vaatii tuekseen jatkuvaa tiedon keräämistä, sen jäsentämistä ja ymmärryksen luomista koko organisaation kanssa. Kun prosessiin pystytään osallistamaan myös asiakkaat ja muut tärkeät sidosryhmät,…
Lue lisääAI ja IoT – Miten liikkeelle oikeaan suuntaan?
Uusien teknologioiden tulisi olla ratkaisu validiin liiketoiminnalliseen ongelmaan, ei itsetarkoitus. Silti hype vie monen mennessään. Kunpa jokainen suomalainen yritysjohtaja olisi yhtä viisas kuin Einstein.…
Lue lisääMikä on relevanttia vuonna 2024?
Asiakasymmärrys, IoT, datan hyödyntäminen, tekoäly ja muutoksen hallinta ovat jatkuvasti ajankohtaisia aiheita suomalaisessa yritysjohdossa. Organisaatioissa kaivataan digitalisaatiokumppania, jonka kanssa voi siirtyä kokeiluista jatkuvaan –…
Lue lisää