Ambientia on solminut yhteistyösopimuksen commercetoolsin ja Contentfulin kanssa. Yhteistyön avulla Ambientian nykyisille ja tuleville asiakkaille tarjoutuu mahdollisuus hyödyntää entistä laajempaa valikoimaa headless-teknologiaratkaisuja, joilla vastata tulevaisuuden digitaalisten palvelujen ja verkkokauppojen kehittämisen tarpeisiin.

Contentfulin ja commercetoolsin ratkaisujen avulla samaa sisältöä voidaan hyödyntää joustavasti useissa eri kanavissa. Verkkopalvelun ja verkkokaupan lisäksi samoja sisältöjä voidaan hyödyntää esimerkiksi sähköisen asioinnin palveluissa, mobiilisovelluksissa, markkinoinnin automaatiojärjestelmissä ja markkinointimateriaaleissa.

”Ambientia on ohjelmistosuunnittelun ja IT-konsultointipalvelujen edelläkävijä B2C- ja B2B-kaupankäynnissä”, kertoo Dirk Weckerlei, commercetoolsin Channel & Alliance -toiminta-alueen johtaja. ”Tämä kumppanuus tukee kasvua uusilla maantieteellisillä alueilla, kuten Suomessa, ja antaa meille mahdollisuuden tarjota ensiluokkaista teknologiaa ja palveluja pohjoismaisille asiakkaille.”

”Asiakkaamme sekä yksityisellä että julkisella sektorilla vaativat digitaalisilta palveluilta ja verkkokaupoilta entistä enemmän kustomointimahdollisuuksia, modulaarisuutta, muutosjoustavuutta ja integroitavuutta. Käytännössä jokainen heistä toimii moni- tai omni-kanavaisessa ympäristössä. Samojen sisältöjen hyödyntäminen useassa kanavassa mahdollistaa yhdenmukaisen asiakaskokemuksen palvelukanavasta riippumatta. Samanaikaisesti palvelun käyttökokemukseen ja visuaaliseen ilmeeseen tulee kyetä tekemään esityskerroksen osalta sisällöistä riippumattomia muutoksia toisinaan hyvinkin usein ja joustavasti. Tällöin headless-lähestymistapaa hyödyntävät web-sisällönhallinta- ja verkkokauppa-alustat ovat osoittautuneet selkeää arvoa tuottaviksi”, taustoittaa Ambientian yksityisen liiketoiminnan johtaja Marko Saarinen.

”Asiakkaiden odotukset digitaalisia palvelukokemuksia kohtaan kasvavat koko ajan ja vauhdittavat Digital first -aikakautta. Ambientia auttaa etulinjassa asiakkaitaan luomaan ja toteuttamaan digitaalisia kokemuksia, Contentfulin sisältöalusta tekemisen keskiössä”, kuvaa Contentfulin kumppanuusjohtaja Kevin Zellmer.

Teknologiavalintaan vaikuttavat asiakkaan liiketoimintatarpeet sekä tahtotila varautua tulevaan entistä paremmin.

”Headless-teknologiaratkaisut eivät luonnollisesti ole ratkaisu kaikkeen. Järkevät teknologiavalinnat vaativat aina huolellista suunnittelua sekä palvelukonseptin ja arkkitehtuurin asettamien vaatimusten ymmärtämistä, joiden taustalla ovat puolestaan liiketoiminnalliset tarpeet ja tavoitteet. Käytännössä tekemisessämme korostuvat aiempaa enemmän räätälöidyt ratkaisut, mikä esimerkiksi verkkosivustojen kohdalla on nostanut esiin tarpeen tuoda ”perinteisten” web-sisällönhallintaratkaisuiden rinnalle vaihtoehdoksi esityskerroksesta erillään toimivan lähestymistavan”, Marko Saarinen jatkaa.

Ambientian rooli aihealueen kehityshankkeissa on toimia strategisena palvelumuotoilu- ja design-asiantuntijana sekä kumppanina teknisessä palvelukehityksessä, ylläpidossa ja jatkuvassa kehittämisessä.

 

 

commercetools

commercetools on markkinoiden edelläkävijä uuden sukupolven B2C- ja B2B-kaupankäynnissä. Vapauttaakseen organisaatiot vanhojen järjestelmien kahleista commercetools kehitti headless-lähestymistapaa hyödyntävän rajapintaistetun ja multi-tenant-pohjaisen SaaS-kaupankäyntialustan. Pilvipohjainen ja mikropalveluja hyödyntävä alusta mahdollistaa erinomaisen verkkokauppakokemuksen tarjoamisen kaikissa asiakkaan kosketuspisteissä.

Saksassa vuonna 2006 perustetulla commercetoolsilla on toimistoja Yhdysvalloissa, Euroopassa sekä Aasian ja Tyynenmeren alueella. commercetoolsin asiakaskuntaan kuuluu Fortune Global 500 -yrityksiä monilta eri toimialoilta.

Lisätietoja: commercetools.com

Contentful

Contentfulin johtava sisällönhallinta-alusta digital first -yrityksille auttaa yli 30 % Fortune 500 -yrityksistä sekä tuhansia muita maailmanlaajuisia brändejä luomaan ja hallinnoimaan digitaalisia kokemuksia missä tahansa kanavassa. Contentful mahdollistaa suuremman nopeuden ja mittakaavan kuin perinteiset CMS-ratkaisut. Contentful kokoaa sisällön yhteen paikkaan, jäsentää sen käytettäväksi missä tahansa digitaalisessa kanavassa ja integroituu saumattomasti satojen muiden työkalujen kanssa avoimen rajapinnan kautta. Contentfulin toimistot sijaitsevat luovuuden ja monikulttuurisuuden keskittymissä kuten Berliinissä, San Franciscossa ja Denverissä, ja lisäksi globaalin tiimimme jäseniä löytyy jokaiselta aikavyöhykkeeltä.

Lisätietoja: https://www.contentful.com/


 

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä.