Mitä on UX-auditointi?

Verkkokaupan käytettävyys on yksi tärkein kriteeri (PayEx, 2019) hankintavaiheessa. Verkkokaupan käytettävyys eli käyttökokemus mielletään subjektiiviseksi mielipiteisiin perustuvaksi hankalasti arvioitavaksi kokemukseksi. Todellisuudessa näin ei kuitenkaan ole. Ammattilaisen avulla käyttökokemuksen arviointi perustuu todelliseen dataan ja on siksi objektiivinen auditointi siitä, miten käyttäjät verkkokaupassa liikkuvat. Lisäksi auditoinnin raportti on selkeä toimenpidelista sille, miten käyttökokemusta voidaan kehittää.

Miten?

Ambientian UX-auditoinnissa kartoitetaan kaikki tärkeimmät käyttökokemukseen ja sitä kautta suoraan verkkokaupan konversatioon vaikuttavat tekijät: nopeus, ymmärrettävyys, sujuvuus sekä luotettavuus. Lisäksi verkkokaupan design arvioidaan erikseen. Ymmärrät siis auditoinnin jälkeen myös sen, miten verkkokauppanne design sijoittuu verrattuna alan edelläkävijöihin.

  1. Käytettävyysanalyysi
  2. Design-analyysi ja benchmarkkaus
  3. Oston sujuvuus asiakkaan polun eri vaiheissa
  4. Luotettavuus ja ymmärrettävyys

Raportti?

Ehdottamamme toimenpiteet ovat aina selkeitä ja hyvin ohjeistettuja. Toimenpiteet ovat mitattavia sekä tarpeeksi pieniin osiin jaoteltuja. Ne on siis helppo ottaa käyttöön verkkokaupassa. Lisäksi annamme eri toimenpiteille selkeät prioriteetit. Tiedät varmasti, mistä aloittaa.

Tutustu verkkokauppaosaamiseemme!

Ota meihin yhteyttä

Kerro, mistä kiinnostaisi jatkaa keskustelua kanssamme.