Verkkokauppa ja digitaalinen myynti

Verkkokauppa ja ostaminen verkossa jatkaa edelleen vahvaa kasvuaan. Me Ambientialla tiedämme, miten menestyvä verkkokauppa rakennetaan yrityksen tarpeita ja kasvun tavoitteita vastaavaksi. 

Tiedämme myös, että kyseessä on monen tekijän summa.

Kun puhutaan digitaalisesta myynnistä on kilpailu usein kovaa ja palveluntarjoajien määrä jopa päätä huimaavaa. Kun kyseessä on verkkokaupan perustaminen, olennaisinta on osata valita juuri omalle liiketoiminnalle paras verkkokauppa-alusta monien joukosta. Kun tavoitteena on taas digitaalisen liikemyynnin kasvattaminen, nousee olennaisiksi teemoiksi verkkokaupankäynnin seuranta sekä integraatiot. Kuinka varmistan, että myyntiä syntyy tietyssä ajassa ja tietylle kohderyhmälle?

Miten valita paras verkkokauppa-alusta?

Verkkokauppa-alustan valinta ja vertailu voi tuntua vaikealta, olipa kyseessä perustamisvaihe tai verkkokauppa-alustan vaihtaminen nykyisestä uuteen, paremmin oman yrityksen tarpeita vastaavaan alustaan.

Verkkokaupan alustan valinta tulisi aina lähteä muutamasta peruskysymyksestä:

  1. Mikä on yrityksesi liiketoimintastrategia ja digitaalisen myynnin tavoite?
  2. Mikä on verkkokaupan loppukäyttäjän tarve?
  3. Mikä verkkokauppajärjestelmän rooli on osana muita yrityksen tarjoamia digitaalisia palveluja?
  4. Mitä muita yrityksessäsi käytössä olevia järjestelmiä verkkokauppa-alustan tulisi ymmärtää?

Kun tiedät mitkä ovat verkkokauppasi tavoitteet on myös verkkokauppa-alustan valinta olennaisesti helpompaa.

Asiantuntijan avustuksella onnistut huomioimaan alustan valinnan yhteydessä myös muita olennaisia seikkoja, jotka alustan valinnan tai vaihdon yhteydessä on hyvä ja kustannustehokasta huomioida. Näin varmistat, että verkkokauppa tukee yrityksesi digitaalista liiketoimintaa kokonaisuutena, eikä vain erillisenä osana.

Vinkit verkkokauppa-alustan vaihtoon

 

Mitä verkkokaupparatkaisuja ja verkkokauppa-alustoja on tarjolla?

Magento, Shopify ja erilaiset mikropalvelut – kuinka valita itselle paras verkkokauppa-alusta? Verkkokaupasta puhuttaessa keskustelu kääntyy kovin usein joko puhtaasti teknologiaan tai yksittäisiin markkinointitoimenpiteisiin. Siksi verkkokaupan liiketoiminnasta vastaavan voi olla vaikeaa hahmottaa toimintakentän kokonaiskuvaa ja eri osa-alueiden yhteyksiä toisiinsa. Jos verkkokaupan nykytila on yhtä ja tavoitteet toista on vertailu vaikeaa ja siksi tilannetta onkin usein hyvä kartoittaa asiantuntijan avulla.

Myös verkkokaupassa kaiken ytimessä on hyvä asiakaskokemus.

Teknologia on vain väline, mutta verkkokaupassa sillä voi olla suuri vaikutus juuri hyvään asiakaskokemukseen. Hyvä asiakaskokemus taas saattaa koostua hyvin eri asioista riippuen siitä onko loppukäyttäjä yritys vai yksityishenkilö. Siksi myös eri verkkokauppa-alustoja vertaillessa on usein olennaista se onko kyseessä B2C vai B2B verkkokauppa.

Sopivat tekniset ratkaisut löytyvät usein asiantuntijaa hyödyntämällä – verkkokauppa-asiantuntija nivoo yhteen yrityksesi liiketoimintatavoitteet, käyttäjien tarpeet sekä teknologisen ympäristön. Tavoitteena on kustannustehokkaat ja kestävät ratkaisut, jotka mahdollistavat joustavia ratkaisuja myös tulevaisuuden tarpeisiin.

Katso verkkokauppa-alusta vertailu

Asiantuntijamme

Verkkokaupan asiantuntijoidemme kanssa voit suunnitella, toteuttaa ja kasvattaa yrityksesi digitaalista myyntiä. Valjastamme parhaat teknologiat ja pyrimme ymmärtämään tulevaisuuden signaaleja, jotta verkkokauppasi tukee liiketoimintastrategiaa ja menestystä – nyt ja tulevaisuudessa.

Osaamistamme on integroida ja valjastaa yrityksesi olennainen tieto verkkokauppaasi hyödyttäväksi kokonaisuudeksi.

Miten olemme auttaneet asiakkaitamme?

Kiinnostuitko?

Ota meihin yhteyttä

Kerro, mistä kiinnostaisi jatkaa keskustelua kanssamme.