BigCommerce

    Siirry sivun sisältöön

    Verkkokauppa, joka kasvaa yrityksesi mukana.

    Kehitä verkkokauppaasi ja keskity olennaiseen.

    BigCommerce on moderni SaaS-pohjainen verkkokauppa-alusta, jolla tarjoamme luotettavan, suorituskykyisen, joustavan ja skaalautuvan ratkaisun liiketoimintasi kehittämiseen.

    BigCommercen avoimessa SaaS-ratkaisussa yhdistyvät SaaS-palvelun edut API-rajapinnoilla toteutettuun avoimuuteen ja joustavuuteen.

    Ylläpidon kustannukset pysyvät kurissa ja voit käyttää budjettisi liiketoiminnan kannalta hyödylliseen verkkokaupan kehittämiseen.

    BigCommerce on tullut Suomeen

    Ambientia on ottanut ratkaisuvalikoimaansa maailmalla vankkaa suosiota saavuttaneen BigCommerce-verkkokauppa-alustan. Tällä hetkellä BigCommerce on käytössä 150 maassa ja sen käyttö laajenee jatkuvasti. Menestyksen taustalla ovat ennen kaikkea alustan muokattavuus, luotettavuus sekä kustannustehokkuus.

    BigCommerce soveltuu erikokoisille yrityksille niin tuotteiden kuin palveluidenkin myyntiin sekä B2B- että B2C- kaupassa.

    BigCommerce on SaaS eli Software as a Service -pohjainen palvelu, mikä tarkoittaa sitä, että palveluntarjoaja ylläpitää sitä omilla palvelimillaan ja huolehtii kaikista tarvittavista päivityksistä ja kapasiteetin riittävyydestä. Asiakas maksaa palvelusta kiinteän kuukausimaksun.

    BigCommerce SaaS-pohjaisena verkkokauppa-alustana

    SaaS-tyyppinen palvelumalli auttaa pitämään jatkuvat kustannukset kurissa ja antaa asiakkaalle mahdollisuuden keskittyä olennaiseen eli liiketoiminnan kehittämiseen. Ei enää vaikeasti ennakoitavissa olevia versio- ja tietoturvapäivityksiä ja muita huoltotoimenpiteitä – BigCommerce hoitaa sen puolen.

    Kiinteä ja varsin kohtuullinen kuukausimaksu takaa sen, että verkkokaupan ylläpitoon ja jatkokehitykseen varattua budjettia voi käyttää kauppaa ja samalla koko yrityksen liiketoimintaa suoraan hyödyntäviin toimenpiteisiin.

    BigCommerce-verkkokauppa-alusta skaalautuu yrityksesi mukana

    BigCommercen ehdottomana vahvuutena on sen skaalautuvuus, joka tulee esiin seuraavasti:

    • Kuukausikustannukset
    • Sesongit ja kävijäpiikit
    • Lisäominaisuudet
    • Muutokset tuotevalikoimassa

    Sisäänrakennettujen ominaisuuksiensa ja kustannusrakenteensa ansiosta BigCommerce soveltuu eri kokoisille yrityksille. Alusta sopii isoille kansainvälistä kauppaa tekeville yrityksille, mutta sen perusversio täyttää myös pienemmän toimijan tarpeet.

    Valittavana on neljä eri pakettia, jotka määräytyvät pitkälti verkkokaupan myynnin mukaan mutta eroavat toisistaan jonkun verran myös toiminnallisuuksiensa osalta. Peruspakettiin verrattuna kalleimmat vaihtoehdot pitävät sisällään asiakassegmentointia ja B2B-kaupoille ominaista asiakaskohtaista hinnoittelua, edistyneitä tuotefilttereitä ja analytiikkatyökaluja, muutamia mainitaksemme.

    Merkittävät kävijäpiikit eivät vaikuta verkkokaupan suorituskykyyn, koska palvelu pyörii BigCommercen isoilla pilvipalvelimilla ja palveluntarjoaja jatkuvasti huolehtii kapasiteetin riittävyydestä.

    BigCommerce-verkkokauppa-alustan skaalautuvuus tulee ilmi myös sen perusrakenteesta, joka perustuu lisäominaisuuksien ja mikropalvelujen tehokkaaseen hyödyntämiseen. Alustan sisällä valittavana on iso määrä valmiita lisäosia; samalla alustan tehokkaat rajapinnat takaavat sen, että myös uusien, räätälöityjen ominaisuuksien hyödyntäminen onnistuu. Tämän perusrakenteensa ansiosta verkkopalvelun kehitettävyys on erinomaisella tasolla.

    Liiketoiminnan kasvaessa tuotevalikoimassa voi tapahtua isojakin muutoksia ja asiakkaat odottavat löytävänsä yhä tarkempia tuotetietoja suoraan yrityksen verkkokaupasta. Molemmat seikat asettavat vaatimuksia verkkokaupan tuotetiedoille. BigCommerce-alustalle rakennettu verkkokauppa taipuu hyvin tuotevalikoiman muutoksiin. Se tukee 600 tuotevarianttia ja tarjoaa hyviä mahdollisuuksia myös konfiguroitavien tuotteiden esittämiseen.

    Tehokkaat rajapinnat takaavat suorituskyvyn

    Mikä tahansa vähänkin vaativampi verkkokauppa pitää sisällään ison määrän lisäpalveluja ja integraatioita. Näitä voivat olla hakutoiminto, sijaintitiedot, markkinoinnin automaation työkalut, analytiikka, maksu- ja toimituspalvelut sekä integraatiot yrityksen omiin taustajärjestelmiin. Mikropalvelujen ja tehokkaiden API-rajapintojen varaan rakennettu BigCommerce tukee tämänkaltaista rakennetta.

    Verkkokauppa­projektit Ambientialla

    Me Ambientialla suhtaudumme verkkokauppaprojekteihin intohimolla. Teemme töitä useiden verkkokauppa-alustojen ja täysin räätälöidyjen toteutusten parissa. Tämän kokemuksen myötä osaamme varmasti ehdottaa juuri teidän yrityksellenne parhaiten soveltuvaa ratkaisua.

    Olemme liiketoiminnan muotoilun ja teknologian asiantuntijayritys. Vahvuutenamme on asiakkaiden koko teknisen ekosysteemin ymmärtäminen yhdistettynä liiketoimintalähtöiseen suunnitteluun.

    Ambientialla verkkokauppaprojektit alkavat kattavilla vaatimusmäärittelyillä. Yhteisten palaverien aikana käymme asiakkaan kanssa yksityiskohtaisesti läpi yrityksen strategiaa, verkkokaupan kohderyhmiä ja verkkokaupalle asetettuja tavoitteita. Näiden pohjalta määrittelemme verkkokaupan ominaisuudet, toiminnallisuudet sekä tarvittavat lisäosat ja integraatiot. Suunnittelutyötä tehdään tiiviissä yhteistyössä asiakkaan kanssa. Useimmiten julkaisun jälkeen kehitystiimi jatkaa projektin parissa jatkokehittämällä verkkokauppaa. Tämän lisäksi tekemiseen tulee mukaan Ambientian Service Desk ja valvontapalvelut.

    Asiantuntijamme

    Ota yhteyttä, jos haluat kuulla lisää BigCommercesta tai kaipaat tukea verkkokaupan suunnitteluun tai kehittämiseen.  

    Petri Manninen

    Petri Manninen

    Industry Lead, Retail & Services

    Mika Tanskanen

    Mika Tanskanen

    Industry Lead, Manufacturing

    Ota yhteyttä