BigCommercen ehdottomana vahvuutena on sen skaalautuvuus, joka tulee esiin seuraavasti:
- Kuukausikustannukset
- Sesongit ja kävijäpiikit
- Lisäominaisuudet
- Muutokset tuotevalikoimassa
Sisäänrakennettujen ominaisuuksiensa ja kustannusrakenteensa ansiosta BigCommerce soveltuu eri kokoisille yrityksille. Alusta sopii isoille kansainvälistä kauppaa tekeville yrityksille, mutta sen perusversio täyttää myös pienemmän toimijan tarpeet.
Valittavana on neljä eri pakettia, jotka määräytyvät pitkälti verkkokaupan myynnin mukaan mutta eroavat toisistaan jonkun verran myös toiminnallisuuksiensa osalta. Peruspakettiin verrattuna kalleimmat vaihtoehdot pitävät sisällään asiakassegmentointia ja B2B-kaupoille ominaista asiakaskohtaista hinnoittelua, edistyneitä tuotefilttereitä ja analytiikkatyökaluja, muutamia mainitaksemme.
Merkittävät kävijäpiikit eivät vaikuta verkkokaupan suorituskykyyn, koska palvelu pyörii BigCommercen isoilla pilvipalvelimilla ja palveluntarjoaja jatkuvasti huolehtii kapasiteetin riittävyydestä.
BigCommerce-verkkokauppa-alustan skaalautuvuus tulee ilmi myös sen perusrakenteesta, joka perustuu lisäominaisuuksien ja mikropalvelujen tehokkaaseen hyödyntämiseen. Alustan sisällä valittavana on iso määrä valmiita lisäosia; samalla alustan tehokkaat rajapinnat takaavat sen, että myös uusien, räätälöityjen ominaisuuksien hyödyntäminen onnistuu. Tämän perusrakenteensa ansiosta verkkopalvelun kehitettävyys on erinomaisella tasolla.
Liiketoiminnan kasvaessa tuotevalikoimassa voi tapahtua isojakin muutoksia ja asiakkaat odottavat löytävänsä yhä tarkempia tuotetietoja suoraan yrityksen verkkokaupasta. Molemmat seikat asettavat vaatimuksia verkkokaupan tuotetiedoille. BigCommerce-alustalle rakennettu verkkokauppa taipuu hyvin tuotevalikoiman muutoksiin. Se tukee 600 tuotevarianttia ja tarjoaa hyviä mahdollisuuksia myös konfiguroitavien tuotteiden esittämiseen.