Palvelut kasvavan verkkokaupan eri vaiheisiin
Verkkoliiketoiminnan uudistaminen ei koskaan ole yksittäinen projekti. Se on jatkuva ja pitkän tähtäimen muutosmatka, jossa kumppanilla on väliä. Me olemme teille oikea kumppani, jos arvostatte seuraavia asioita.
- Tietotaito tämän päivän ja huomisen ratkaisuista
Meillä on näkemystä verkkokauppamarkkinasta nyt ja tulevaisuudessa. Ymmärrämme, millaiset tekniset ratkaisut sopivat kuhunkin tapaukseen ja tarjoamme ainoastaan futureproof-ratkaisuja, jotka eivät vanhene hetkessä. - Rohkeus kehittää prosesseja
Syvällinen ymmärrys ja vankka käytännön kokemus verkkoliiketoiminnan kehittämisestä takaavat, että tunnemme parhaat käytännöt ja prosessit – ja osaamme tarjota niistä kuhunkin tilanteeseen parhaiten sopivat. - Läpinäkyvä ja avoin yhteistyö
Meidän kanssamme on helppoa ja mukavaa tehdä töitä! Työskentelemme asiakkaan kanssa yhtenä tiiminä ja viestimme avoimesti myös haastavissa tilanteissa.
Kaikki verkkokaupan elinkaareen liittyvät palvelut

Verkkokaupan suunnittelu ja määrittely
Jokaisella verkkokaupan ominaisuudella tulee olla liiketoiminnallinen perustelu. Toimivan verkkokaupan rakentaminen vaatii sekä asiakkaan liiketoimintaprosessien että loppuasiakkaan tarpeiden ymmärtämistä. Hyvä suunnittelu yhdistettynä vankkaan kokemukseemme verkkokauppojen rakentamisesta takaa, ettei matkan varrella langeta yleisiin sudenkuoppiin ja että teemme liiketoiminnan kannalta oikeita päätöksiä.
Suunnittelu alkaa tutustumalla asiakkaan olemassa olevaan verkkokauppaan ja muuhun toimintaympäristöön. Teemme yhdessä asiakkaan kanssa realistisen suunnitelman, miten verkkokauppa saadaan toimimaan saumattomasti muiden digitaalisten ja fyysisten kanavien kanssa.
Suunnittelun lopputulemana tiedämme verkkoliiketoiminnan tavoitteet sekä tilanteeseen sopivimman verkkokauppa-alustan ja sitä tukevat palvelut. Jos asiakkaan liiketoimintamalli mahdollistaa sen, hyödynnämme jo olemassa olevia valmiita alustoja.
Verkkokaupan suunnittelu voi koostua mm. seuraavista vaiheista:
- Kilpailija- ja markkinakartoitus
- Liiketoimintamallin strateginen suunnittelu
- Asiakasprofiilien ja asiakashoitomallin määrittäminen
- Kehittämistiekartan määrittäminen
- Tekninen arkkitehtuuri
.png?width=58&height=58&name=Future%20(5).png)
Verkkokaupan toteutus
Tavoitteena on, että verkkokauppa maksaa itsensä takaisin nopeasti. Usein tehokkain tapa on julkaista kauppa mahdollisimman nopeasti, niin sanottuna MVP-versiona (minimum viable product). Näin luodaan edellytykset verkkokaupan käyttäjälähtöiseen kehittämiseen ja varmistetaan, että kehityksestä saadaan aitoa asiakaspalautetta.
Tyypillisesti verkkokaupan toteutusvaihe koostuu niin sanotuista kehitysprinteistä, joissa työ on jaettu kahden viikon työjaksoihin. Tämän toteutustavan vahvuus on se, että kehitettäviä asioita ja ominaisuuksia voidaan muuttaa ilman, että sen tarvitsee vaikuttaa budjettiin. Kun jokainen kehityssprintti suunnitellaan yhdessä asiakkaan kanssa, kehittäminen on yhtä aikaa johdonmukaista ja joustavaa.
Varmistaaksemme mahdollisimman suoraviivaisen ja tehokkaan toteutuksen, olemme keskittyneet vain muutamien verkkokauppa-alustojen – Big Commerce, Commercetools, Magento – toteutuksiin sekä räätälöityihin ratkaisuihin, joissa erilaisten mikropalveluiden avulla asiakkaalle kootaan heitä parhaiten palveleva kokonaisuus.
Verkkokaupan ylläpito ja jatkokehitys
Saattaa kuulostaa verkkokauppiaan mielestä ikävältä, mutta totuus on, että yksikään kauppa ei ole valmis. Eräs asiakkaamme onkin todennut, että julkaisusta se varsinainen kehittäminen vasta alkaa.
Kokemuksesta tiedämme, minkälaiset ominaisuudet sekä prosessit tuottavat verkkokaupassa tulosta ja synnyttävät kauppaa. Verkkokaupan lanseerauksen jälkeen voidaan aloittaa kilpailuetua tuovien ominaisuuksien optimointi ja kaupan jatkokehitys. Tiimirakenteemme takaa sen, että verkkokaupan asiat ovat useamman asiantuntijan tiedossa, eivätkä yksittäisen tekijän varassa.
Usein tässä kohtaa kehittämisestä tulee vahvasti datavetoista. Pystymme tukemaan asiakasta datavetoisessa verkkokaupan kehittämisessä määrittämällä liiketoiminnan kannalta tärkeimmät mittarit ja rakentamalla oikeanlaisen prosessin datan hyödyntämiseen. Pelkkä raportointi ei vielä saa muutosta aikaan vaan ihmisten tekemät muutokset.
Meiltä asiakas saa jatkokehitykseen tarvittavat resurssit sekä rauhalliset yöunet – siitä pitää huolen 24/7-palvelumme, jonka valvonta ei nuku koskaan.
Verkkokaupan teknologiat
Ei ole olemassa yhtä oikeaa verkkokauppa-alustaa tai teknologista ratkaisua. Siksi lähestymme teknologiavalintoja aina asiakastarpeiden kautta ja etsimme kuhunkin tilanteeseen parhaat ratkaisut. Palvelut voidaan toteuttaa räätälöidysti, valmiilla alustalla tai näiden yhdistelmällä.
Tarjoamiamme teknologiaratkaisuja yhdistävät composable commerce -ajattelu. Tässä yksittäinen ratkaisu ei pyri ratkaisemaan kaikkia verkkokaupan käyttötapauksia markkinoinnista personointiin, vaan tarjoaa tavan muodostaa järkevä ratkaisuarkkitehtuuri. Näin verkkokaupan kehittäminen on nopeampaa ja joustavampaa, ja pystymme vastaamaan asiakkaan muuttuviin tarpeisiin paremmin.
BigCommerce on moderni SaaS-pohjainen verkkokauppa-alusta, joka kasvaa yrityksesi mukana.
Commercetools
Commercetools on pilvipohjainen ja mikropalveluja hyödyntävä verkkokauppa-alusta.
Räätälöitävät ratkaisut
Räätälöitävät ratkaisut ovat oikea valinta silloin, kun valmiit verkkokauppa-alustat eivät tue asiakkaan tarpeita.
Mukava verkkokauppatiimi tekee kehitystyöstä vaivatonta
Saamme asiakkailtamme kiitosta siitä, että olemme työssämme läpinäkyviä ja helposti lähestyttäviä. Meille on tärkeää olla asiakkaan kanssa yhtä ja samaa tiimiä, koska uskomme, että näin löydämme parhaat ratkaisut. Uskallamme väittää, että meidän kanssamme mukava tehdä töitä.
Asiakastiimissä on usein seuraavanlaisia henkilöitä ja rooleja:

Niklas | Project Manager
Projektin suunnittelu, johtaminen ja seuranta, raportointi ja resurssointi, tiimin vetäminen
-1.jpg?width=375&height=375&name=Esa_Hjerppe_kasvokuva%20(2)-1.jpg)
Esa | eCom Consultant
Liiketoiminta- ja palveluarkkitehtuurin määrittäminen, ydinprosessien kirkastaminen sekä kehittämistiekartan rakentaminen

Eero | Software Architect
Järjestelmäarkkitehtuurin suunnittelu ja määrittely sekä konsultointi avainteknologioiden valinnoissa

Katriina | Full Stack Designer
Käyttöliittymäsuunnittelu sekä liiketoimintamallin, asiakkuuden hoitomallin japalvelukonseptin käytännönläheinen kehittäminen
Jutellaanko lisää?
- Haluatko kehittää verkkokauppaasi
- Haluatko haastaa olemassa olevaa liiketoimintamallia?
- Haluatko lisätä myyntiä?
Me voimme auttaa näissä kaikissa!
Ota yhteyttä täyttämällä oheinen lomake tai ole suoraan yhteydessä Head of Commerce Timo Humalamäkeen. Jatketaan sitten juttua ja kartoitetaan teidän tilanteenne yhdessä.
Verkkokauppa-asiakkaidemme kokemuksia

Verkkokauppa ja -palvelut
Eurokangas tähyää ulkomaille – ja siksi myös perinteinen kangaskauppa tarvitsee ketteryyttä, kanbaneja ja sprinttejä
Eurokankaan digihyppy pienestä kangasputiikista Suomen johtavaksi kangasverkkokaupaksi on sitkeän kehitystyön tulosta.
Lue lisää
12.5.2022

Case
Halonen & Carlson – asiakaskokemus on parantunut ja kampanjamyynti kasvanut yli 50 %
Asiakaskokemus on parantunut ja kampanjamyynti kasvanut yli 50 %
Lue lisää
Verkkokauppa
Magento
Asiakaskokemus

Case
Autoverkkokauppa.fi - asiakaslähtöinen palvelu alkukonseptoinnista tekniseen toteutukseen
Asiakaslähtöinen palvelu alkukonseptoinnista tekniseen toteutukseen
Lue lisää
Palvelumuotoilu
Verkkokauppa

Palvelumuotoilu
Foodstock rakentaa kasvua digitalisaatiolla ja makoisalla asiakaskokemuksella
Foodstock on uuden ajan tukku, joka on digitalisoinut ja automatisoinut palvelunsa. Näin voidaan keskittyä ydinliiketoiminnan pyörittämiseen.
Lue lisää
25.4.2022

Wordpress
”Apua, miten saan sivuston pystyyn?” - Ambientia auttaa Helsingin kaupunkia WordPress-kehittämisessä
Ambientia on auttanut Helsingin kaupunkia: palveluiden nettisivuista on kehitetty tuhannen WordPress-sivuston sekamelskan sijaan yhdenmukainen kokonaisuus.
Lue lisää
27.4.2022

Palvelumuotoilu
“Maagisen kokemuksen” sijaan turvallinen tunne - Ambientia rakensi Helsingin kaupungille yhteisen verkkokauppa-alustan
Helsingin kaupunki ja Ambientia kehittivät verkkokauppa-alustan, joka tarjoaa yhteisiä tilaamisen ja maksamisen palveluita kaupungin eri toimialoille.
Lue lisää
25.4.2022

Palvelumuotoilu
”Halusimme kumppanin, joka uskaltaa haastaa meitä” – OmaEspoo tuo palvelut yhden luukun taakse
Miten tarjotaaan sähköiset palvelut yhdeltä luukulta lähes 300 000 ihmiselle? Espoo ja Ambientia loivat askelmerkit OmaEspoolle.
Lue lisää
25.4.2022
Asiantuntijoiltamme

Ajankohtaista
Asiakaskokemus ratkaisee verkkokaupan menestyksen
Asiakaskokemus määrittää onnistumisen verkossa. Carlsonilla huomattiin markkinoiden voimakas muutos kansainvälisten verkkokauppajättien vallatessa alaa.
Lue lisää
2.3.2022

Blogi
8.1.2020