Autoverkkokauppa.fi - asiakaslähtöinen palvelu alkukonseptoinnista tekniseen toteutukseen

Autoverkkokauppa.fi - asiakaslähtöinen palvelu alkukonseptoinnista tekniseen toteutukseen
Autoverkkokauppa.fi on Suomen ensimmäinen autoliike, josta auton voi oikeasti ostaa verkosta. Kaikki autokauppaan liittyvät toimenpiteet hoituvat kätevästi verkon välityksellä.

Ambientia on ollut apuna sekä Autoverkkokauppa.fi -konseptin rakentamisessa että kaikissa teknisissä ratkaisuissa.

“Kaikki tarvittava hoituu siellä. Jos asiakas haluaa, niin auto toimitetaan myös kotiin asti.”
Juha Lehiö, eCommerce Manager, Autoverkkokauppa.fi

autoverkkokauppa

Prosessi

Ambientia mukana kehityksessä alusta alkaen

Autoverkkokauppa.fi:n verkkopalvelussa pystyt hoitamaan niin vaihtoautosi hinnoittelun, hakemaan tarvitsemasi rahoituksen ja vakuutuksen kuin varustelemaan uuden autosi.

– Kaikki tarvittava hoituu siellä. Jos asiakas haluaa, niin auto toimitetaan myös kotiin asti, kertoo Autoverkkokauppa.fi:n eCommerce Manager Juha Lehiö.

– He ovat olleet mukana tässä ihan alkukonseptoinnista lähtien. Olemme tehneet yhteistyötä siis jo useampia vuosia, Lehiö summaa.

– Viimeisin isompi ponnistus oli tämän vuoden alussa, kun siirryimme Magenton verkkokaupasta tällaiseen mikropalveluarkkitehtuuriin. Se on meille hyvä ratkaisu, koska vaadimme verkkokaupalta tietynlaista räätälöitävyyttä. Mikropalvelut olivat siihen paras ratkaisu, Lehiö jatkaa.

Paremmat mahdollisuudet nopeaan kehitykseen

Autoverkkokauppa.fi:n konsepti on ollut alalla verraten rohkea ja innovatiivinen veto. Ambientia on auttanut verkkokaupan konseptin rakentamisessa sekä kaikissa niissä teknisissä ratkaisuissa, mitä verkkokauppa on vaatinut.

– Arvostamme todella paljon sitä, että Ambientia on tuonut omia näkemyksiään rohkeasti esiin ja auttanut meitä ymmärtämään, mitä esimerkiksi muilla verkkokaupan toimialoilla on tehty, Lehiö kiittelee.

– Uuden verkkokauppa-alustan ansiosta meillä on nyt paljon paremmat mahdollisuudet kehitykseen ja kehityksen nopeuteen. Samalla meillä on myös markkinoinnin suhteen joustavat mahdollisuudet tehdä erilaisia kampanjoita nopeammin kuin aikaisemmin, Lehiö summaa.

autoverkkokauppa4