
Tampereen ratikka ei kulkisi ilman digitaalista tilannekuvajärjestelmää
Tampereen Raitiotie Oy ja Ambientia rakensivat yhdessä tilannekuvajärjestelmän, jolla hallinnoidaan joukkoliikennettä.
Luomme organisaatioille kilpailuetua datasta ja sen aktivoinnista.
Näin me näemme datan roolin ja hyödyntämisen:
Tampereen Raitiotie Oy ja Ambientia rakensivat yhdessä tilannekuvajärjestelmän, jolla hallinnoidaan joukkoliikennettä.
Älykkään datan hyödyntäminen ei välttämättä tarkoita isoja, eri järjestelmien välisiä integraatioita
Ambientia toteuttaa Savonlinjalle dataa ja analytiikkaa hyödyntävän työkalun, joka tukee vahvaa tietopohjaista päätösten tekemistä
Autamme organisaation seuraavalle tasolle datan hyödyntämisessä. Mahdollistamme muutosmatkan dataohjautuvaksi organisaatioksi, jossa dataa hyödynnetään laajasti uuden näkemyksen, muutoksen ja innovaatioiden synnyttämiseksi.
Tiedolla johtamisella tarkoitetaan tietoon perustuvaa päätöksentekoa ja sen kehittämiseen liittyviä toimenpiteitä. Siihen liittyvät datan ja analytiikan hyödyntäminen sekä tekoäly sekä tiedon hyödyntämistä tukeva toimintamalli ja strategia.
Autamme selvittämään, miten organisaatiossa tällä hetkellä hyödynnetään informaatiota, minkälainen on siihen liittyvä datan toimitusketju ja missä dataan liittyvissä asioissa organisaatio voi kehittyä jatkossa.
Datastrategian tarkoitus on luoda suunnitelma datan hyödyntämiseksi organisaation tavoitteiden mukaisesti.
Autamme luomaan priorisoidun suunnitelman tiekarttoineen ja mittareineen.
Jotta datan hyödyntäminen on tehokasta ja tuottavaa eikä aikaa kulu esimerkiksi datan laadun ongelmien selvittämiseen, tarvitaan selkeä tiedonhallintamalli.
Siinä määritellään organisaation keskeiset data assetit, niihin liittyvät roolit ja vastuut, tiedon laadun prosessi ja tiedon elinkaareen liittyvät periaatteet.
Autamme luomaan teknisen ja toiminnallisen ympäristön, jossa data on laajasti valjastettu osaksi organisaation toimintaa ja hyvän asiakaskokemuksen luomista.
Data-arkkitehtuuri, data-alustat ja datan demokratisointi tuovat datan mahdollisimman monen käyttäjän saataville organisaatiossa. Modernit pilviteknologiat mahdollistavat suurienkin datamassojen hallinnan skaalautuvasti.
Suunnittelemme ja toteutamme organisaation tavoitteita tukevan, modernin data-arkkitehtuurin.
Datan tuominen lähdejärjestelmistä data-alustaan hyödynnettäväksi edellyttää tiedon mallintamista, käyttötarkoitukseen soveltuvaa arkkitehtuuria, datan ja tietorakenteiden ymmärtämistä, integraatioita, tiedon rikastamista, muokkaamista ja yhdistämistä.
Tässä työssä erilaiset tiedonhallinnan ratkaisut, kuten tietovarastot ja -alustat ovat keskeisessä roolissa.
Suunnittelemme ja toteutamme oivaltavia dataratkaisuja liiketoiminnan operatiivisen toiminnan tueksi ja osaksi loppuasiakkaiden digipalveluja.
Hyvä raportointi antaa reaaliaikaisen ja luotettavan tilannekuvan toiminnasta ja mahdollistaa parempien liiketoiminnallisten päätösten teon oikea-aikaisesti.
Myös ennakoivan analytiikan hyödyntäminen auttaa tekemään perustellumpia liiketoimintapäätöksiä.
Autamme määrittämään ja toteuttamaan raportointi- ja tilannekuvaratkaisut organisaation tarpeisiin.
Tekoälyn (AI), koneoppimisen (ML) ja syväoppimisen (DL) soveltaminen erilaisten liiketoiminnan optimointiongelmien ratkaisemiseksi tuo vaikuttavuutta liiketoimintaan.
Autamme suunnittelemaan ja toteuttamaan liiketoimintaa optimoivia ja automatisoivia dataratkaisuja, joiden avulla voidaan saada kustannussäästöjä tai parantaa lopputuloksen laatua.
Lisäksi autamme aktivoimaan asiakasdatan parempien, personoidumpien ja houkuttelevampien digipalveluiden tuottamiseksi.
Verkkoliiketoiminnan jatkuva optimointi vaatii online-analyyttikaosaamista sekä kykyä jalostaa datasta konkreettisia ja vaikuttavia parannusehdotuksia.
Konsultoimme, autamme auditoimaan nykyiset toteutukset sekä tuemme ratkaisujen suunnittelussa, kehittämisessä ja käyttöönotossa.
Matomo on verkkoanalytiikan ohjelmisto organisaatioille, jotka arvostavat räätälöitävyyttä ja datan pysymistä omissa käsissä EU:n sisällä.
Kaikki toimialat voivat hyötyä tekoälystä monin eri tavoin. Enää ei ole kysymys siitä, käytetäänkö tekoälyä vai ei, vaan miten ja milloin sitä käytetään.
Osa yrityksistä on datan hyödyntämisessä pidemmällä kuin toiset. Mutta mikä erottaa ne muista? Vastaus: hyvin tehty valmistelu- ja pohjatyö.
Näin tositarina siitä, miten kaadetaan siilot ja tehdään IT:n asiakaspalvelusta erinomaisen asiakaskokemuksen tyyssija.