Design

Siirry sivun sisältöön

Autamme varmistamaan organisaatiosi kilpailukyvyn ja palveluiden toimivuuden käyttäjän, taloudellisen kannattavuuden ja teknologian näkökulmista. Suunnittelemme käyttäjäkokemukseltaan miellyttäviä ja arvoa tuottavia digitaalisia palveluita kaupan ja palveluiden, teollisuuden ja julkisen sektorin asiakkaille.

Designilla parempaa liiketoimintaa ja uusia innovaatioita

Ambientialla palvelumuotoilijat, UX ja UI työskentelevät yhtenä tiiminä data-analyytikoiden ja teknisten kehittäjien kanssa. Näin varmistamme, että palvelumme tuottavat arvoa asiakkaan sekä liiketoiminnalle että loppukäyttäjille ja ovat myös teknisesti toteutettavissa. Muotoilemme ratkaisuja tarpeen mukaan tähän päivään tai pitkälle tulevaisuuteen.
  • Osaamisen laaja skaala
    Autamme teitä määrittelemään pitkälle tulevaisuuteen kantavan vision ja konkretisoimme sen käyttöliittymien ja prototyyppien muotoon. Ideoimme myös nopeita parannuksia nykyisiin palveluihin.
  • Näkemys ja kokemus
    Asiantuntijoillamme on vuosien kokemus digivisioiden ja palvelukonseptien kehittämisestä. Ehdotamme rohkeasti uusia tulokulmia ja tuomme näkemystä parhaista käytännöistä. Huomioimme suunnittelutyössä myös prosessit ja tekniset mahdollisuudet. Emme rakenna pilvilinnoja vaan ehdotamme aina toteuttamiskelpoisia ratkaisuja.
  • Tiivis ja osallistava yhteistyö
    Työskentelemme asiakkaamme kanssa yhtenä tiiminä. Toimimme suunnitelmallisesti ja viestimme etukäteen, millä kokoonpanoilla työskentelemme kussakin vaiheessa. Meidän kanssamme olet hyvissä käsissä ja optimoit ajankäyttösi.

 

Design-palvelut

Uudet palvelumallit

Pitkälle tulevaisuuteen kantavat digitaaliset ratkaisut syntyvät kokonaisvaltaisen tarkastelun tuloksena.

Lähdemme liikkeelle tutkimalla asiakkaan strategiaa. Lisäksi yhdistelemme & analysoimme eri lähteistä saatavaa tietoa, ja osallistamme myös asiakkaan avainhenkilöitä ja loppuasiakkaita.

Rakennamme kaiken kerätyn tiedon pohjalta digitaalisen muutosohjelman tiekartan, joka kuvaa, miten päästään tavoitetilaan. Skaalaamme käytännössä testatut toimintamallit asiakkaan tarpeen ja tilanteen mukaan.

Future Creation

Kun haluatte ylläpitää kilpailukykyänne muuttuvassa liiketoimintaympäristössä ja tunnistaa uusia palvelumalleja.

Lue lisää

Asiakkuuden hoitomalli

Kun haluatte tarkastella ja kehittää asiakaskokemusta hyödyntäen kaikkien kanavien vahvuuksia kokonaisuutena. Tuloksena tästä on dokumentoitu asiakaskokemuksen kehityssuunnitelma.

Palveluprosessien uudistaminen

Kun tähtäätte sisäisten prosessien (esim. HR, taloushallinto, projektityö) ketteröittämiseen ja virtaviivaistamiseen. Tunnistamme nykytilan haasteet ja määrittelemme tarvittavat muutokset ja kehitysaktiviteetit. Lopuksi toteutamme uudistunutta prosessia tukevan työkalun konfiguraation ja integraatiot.

Muutosmatkan johtaminen

Kun harkitsette merkittävää digitaalista investointia ja kaipaatte sparraavaa kumppania luotsiksi muutosmatkalle. Tunnistamme strategiaa toteuttavat vaihtoehdot ja löydämme toimivat tavat muutoshyötyjen konkretisoimiseksi.

Uuden palvelun suunnittelu

Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty. Kun olet jo tehnyt päätöksen uudesta sähköisestä palvelusta, voimme auttaa sinua palvelukonseptin paketoinnissa.

Osallistamme keskeisiä sidosryhmiä ja tunnistamme asiakaskokemuksen kulmakivet. Tuotamme palvelun prototyypin ja validoimme sen loppukäyttäjillä. Tuotamme palvelun lopulliset käyttöliittymänäkymät ja valmistelemme kapulanvaihtoa toteutusprojektille.

Palvelun konseptointi

Kun tunnistatte tarpeet digitaaliselle palvelulle ja haluatte jäsentyneen käsityksen sen ominaisuuksista sekä toteutuksesta ja käyttöönotosta.

Palvelun prototyypin luominen ja testaaminen

Kun haluatte ripeällä aikataululla rakentaa ja testata palvelua sekä saada konkreettisen ehdotuksen palvelun MVP-toteutuksesta.

Palvelun UX- & UI-suunnittelu

Kun teillä on tarve rakentaa palvelun käyttöliittymä, visuaalinen ilme ja komponenttikirjasto sekä mahdollisesti validoida sitä loppukäyttäjien kanssa.

 

Palvelun kehittäminen

Tarjoamme vankkaan ammattitaitoon perustuvaa näkemystä kehityskohteista ja miten niitä käytännössä kannattaa edistää. Arvioimme palvelun saavutettavuutta ja käytettävyyttä, ja toimitamme selkeän listan kehityskohteista.

Yhdessä Ambientian data-asiantuntijoiden kanssa voimme myös tarkastella palvelun käyttäjädataa ja ideoida parannuksia datan osoittamiin ongelmakohtiin.

Palvelun saavutettavuuden ja käyttäjäkokemuksen auditointi

Organisaatiolle, joka haluaa nopeita parannusehdotuksia olemassa olevaan palveluun arvioimalla sen käyttäjäkokemusta ja/tai saavutettavuutta.

Palvelun saavutettavuuden kehittäminen

Organisaatioille, joiden tulee huomioida palvelussaan  kaikkien käyttäjäryhmien esteetön käyttökokemus.

Palvelun jatkuva datavetoinen kehittäminen

Organisaatiolle, joka haluaa parantaa dataan pohjautuen verkkopalveluiden käyttökokemusta ja konversioita. Kehittämistä voidaan tehdä joko pistemäisenä harjoituksena tai jatkuvana prosessina.  

Jutellaanko lisää?

  • Haluatko varmistaa kilpailukykysi tulevaisuuden liiketoimintaympäristössä
  • Haluatko tutkia ja testata uusia digitaalisia liiketoimintamalleja?
  • Haluatko parantaa asiakaskokemustasi?
  • Haluatko kehittää uusia digitaalisia palveluita?
  • Haluatko parantaa verkkopalvelusi ilmettä, käytettäyyttä tai saavutettavuutta?

Me voimme auttaa näissä kaikissa! Ota yhteyttä täyttämällä oheinen lomake tai ole suoraan yhteydessä Kalle Simolaan. Jatketaan sitten juttua ja kartoitetaan teidän tilanteenne yhdessä.

Asiantuntijamme

Kalle Simola

Kalle Simola

Director, Advisory & Design